MyPension-on-tour verlengd wegens groot succes
MyPension-on-tour, de informatiecampagne van de Rijksdienst voor Pensioenen, is een groot succes. Al meer dan 6.000 mensen namen de voorbije weken deel aan de infosessies over MyPension, het online pensioendossier. Door het grote succes heeft de RVP in tien steden al extra sessies ingelast. Dat maakte vicepremier en minister van Pensioenen Alexander De Croo vanavond bekend tijdens de infosessie van MyPension in Dendermonde. De minister benadrukte ook het belang van individuele pensioeninfo en loofde de extra inspanningen van de pensioendiensten om mensen te informeren over hun pensioen.
MyPension-on-tour is de informatiecampagne van de Rijksdienst voor Pensioenen (RVP) om burgers te leren werken met het online pensioensdossier MyPension. Sinds begin deze maand trekken RVP-experts daarvoor rond langs 28 steden. Meer dan 6.000 mensen schreven zich intussen al in. Vandaag hield MyPension-on-tour halt in Dendermonde waar zo'n 400 geïnteresseerden opdaagden.
Vicepremier en minister van Pensioenen Alexander De Croo maakte er bekend dat de pensioendienst de pensioentoer verlengt tot eind november en in tien steden extra sessies organiseert.
Op drie jaar tijd maakten bijna 3 miljoen bezoekers gebruik van MyPension om informatie op te vragen over hun wettelijk pensioen. Actieve werknemers kunnen via MyPension.be de opbouw van hun pensioenrechten bekijken en online hun pensioen aanvragen. Gepensioneerden kunnen dan weer de eerstvolgende betaaldatum raadplegen, de details van hun betalingen bekijken en hun dossier in realtime volgen.
Voorlopig bevat MyPension enkel informatie over het werknemerspensioen, maar door een versterkte samenwerking tussen de verschillende pensioendiensten zal de volgende jaren MyPension systematisch worden uitgebreid. Daardoor zullen niet enkel werknemers, maar ook zelfstandigen en ambtenaren op termijn online toegang hebben tot al hun individuele pensioeninformatie. Naast het wettelijk pensioen pensioen (eerste pijler) zullen ook de individuele gegevens over het aanvullend pensioen (tweede pijler) online toegankelijk zijn.
Alexander De Croo: "Ik ben zeer tevreden dat mensen de inspanningen van de pensioendiensten om hen extra te informeren over MyPension waarderen en massaal afzakken. Voor de bewustmaking rond langer werken is goede informatie ontzettend belangrijk en een individuele aanpak noodzakelijk. Hoe kan dat beter gebeuren dan via een webapplicatie?"
Marc De Block, adjunct-administrateur-generaal RVP: “Het spreekt voor zich dat de RVP volop inzet op informatisering. Anderzijds willen we mensen die geen PC bezitten of er niet zo goed mee overweg kunnen een hart onder de riem steken; zij zullen ook in de toekomst nog altijd de 1765-lijn kunnen bellen of op bezoek komen in één van onze kantoren, Pensioenpunten of zitdagen."
Meer informatie en een volledig overzicht van MyPension-on-tour vindt u op http://www.mypension-on-tour.be.