Wil je levens redden? Solliciteer dan bij de noodcentrales 112
Jaarlijks verwerken de centrales 112 miljoenen oproepen. Dat zijn er veel, heel veel. De ambitie is om iedere oproep binnen de vijf seconden aan te nemen. Daarbij zijn goedwerkende dispatch-en telefoniesystemen essentieel, maar de operatoren maken pas echt het verschil. Hun kalmte aan de andere kant van de lijn redt levens.
De Federale Overheidsdienst Binnenlandse Zaken werft operatoren voor de Noodcentrales 112 van Vlaams-Brabant en Oost Vlaanderen.
Als operator:
- Je bent de eerste stap naar hulp. In noodsituaties kalmeer je burgers aan de andere kant van de lijn. Je luistert goed en stelt de juiste vragen om gericht hulp uit te sturen. Je staat in nauw contact met de hulpverleners die jouw ogen en handen zijn op het terrein.
- Zoveel mensen, zoveel verhalen. Ieder verhaal is uniek. Soms grappig, vaak heftig. Gelukkig sta je er niet alleen voor. Op de werkvloer is er een leuke teamdynamiek tussen jonge enthousiaste krachten en ervaren medewerkers. Werken in team staat centraal.
- Je krijgt de vrijheid en verantwoordelijkheid om zelfstandig problemen aan te pakken. Je daagt jezelf en collega's uit om de kwaliteit van onze dienstverlening te verbeteren.
- Je werkt in een volcontinu systeem, 24 uur op 24 en dit 7 dagen op 7. Dit impliceert dat je ook nachten en weekends zal moeten presteren. Je werkt in shifts met een duur van maximum 12 uur.
- Je krijgt een opleiding, zowel theoretisch als praktisch, van ongeveer 3 à 4 maanden.
Solliciteer via Selor tot en met 20/12/2021. Er is geen ervaring vereist!
Meer info over de taken van een operator?
- Lees de interviews van onze operatoren
- Kijk op onze website: https://www.sos112.be/nl/jobs.html
Meer info over de jobinhoud?
Contacteer ons via e-mail: HRST112@ibz.fgov.be