RSVZ Callcenter Corona: gratis nummer voor zelfstandigen met vragen rond maatregelen door coronavirus
Zelfstandigen met vragen rond de maatregelen met betrekking tot hun sociaal statuut door het coronavirus (o.a. bijdragen en uitkeringen), kunnen terecht bij het gratis Callcenter Corona van het RSVZ.
Het Callcenter is van maandag tot vrijdag bereikbaar van 8u tot 20u op het gratis nummer 0800 12 018.
Wie kan terecht bij het Callcenter?
Zelfstandigen die moeilijkheden ondervinden door het coronavirus, kunnen een beroep doen op verschillende maatregelen. Voor vragen rond deze maatregelen, kunnen zij terecht bij het Callcenter van het RSVZ.
Het gaat om vragen rond volgende maatregelen:
- uitstel van betaling of vermindering van hun voorlopige sociale bijdragen,
- vrijstelling van sociale bijdragen,
- overbruggingsuitkeringen,
- kwijtschelding van verhogingen.
De recentste info rond deze maatregelen wordt gebundeld op de website van het RSVZ.
Zelfstandigen kunnen ook steeds terecht bij hun socialeverzekeringsfonds dat het eerstelijnscontact blijft voor hun vragen.
Het Callcenter in cijfers
- 130 medewerkers van het RSVZ zetten alles in het werk om alle zelfstandigen zo snel mogelijk verder te helpen.
- Sinds de opstart van het Callcenter op 16 maart contacteerden al 6.000 zelfstandigen het Callcenter.
Het Callcenter is van maandag tot vrijdag bereikbaar van 8u tot 20u op het gratis nummer 0800 12 018.