Nieuwe promotiefilm voor België
Vandaag verspreidt de Kanselarij van de Eerste Minister een nieuwe versie van de promotiefilm "Belgium… beyond expectations". De film moet België promoten in het buitenland en werd gerealiseerd in nauwe samenwerking met de FOD Buitenlandse Zaken, en de FOD Economie. Hij bestaat in twee versies: een versie voor het grote publiek (duur 4'51'') en een versie voor de zakenwereld die met de verschillende sectoren van de Belgische economie in aanraking komt (duur 6'08'').
De film voor het grote publiek benadrukt de culturele diversiteit en de levenskunst die de Belgen en België kenmerken.
De business-versie van de film onderstreept de fundamentele troeven van België op de buitenlandse markten en voor het aantrekken van buitenlandse investeerders. De film stelt meer bepaald volgende aspecten in de kijker :
- een open economie die een strategische positie inneemt in het hart van de Europese Unie,
- een innovatief land dat knowhow ontwikkelt en investeert in onderzoek en ontwikkeling
- een land waar het goed leven is!
Beide versies van de film bestaan in zes talen: Engels, Nederlands, Frans, Duits, Chinees en Spaans. De film kan gebruikt worden door alle personen en instanties die België op een dynamische manier in het buitenland willen voorstellen. Hij zal ook vertoond worden op sommige internationale vluchten van Brussels Airlines vanuit en naar België.
www.belgiumbeyondexpectations.be
Meer informatie:
Isabelle Meulemans, Cel Imago van België
FOD Kanselarij van de Eerste Minister – AD Externe Communicatie
Wetstraat 16 – 1000 Brussel
isabelle.meulemans@premier.fed.be
Tel.: + 32 (0)2 501 02 14